Apple neden iOS 19’u iOS 26 olarak yayınladı?


Apple, en son mobil işletim sistemi olan iOS 26’yı kullanıcıların beğenisine sundu. Şu andan itibaren iPhone XS ve daha yeni modellere sahip tüm kullanıcılar, bu yeni sürümü ücretsiz olarak indirebiliyor. Ancak herkesin aklındaki ortak soru şu: Bir önceki sürüm numarası iOS 18 iken, Apple neden iOS 19’u pas geçti ve doğrudan iOS 26 sürümünü duyurdu? İşte detaylar.

Bu durumun ardında yatan sebep oldukça basit: İşletim sistemi sürüm numaraları, katı bilimsel kurallara değil, pazarlama stratejilerine dayanıyor ve Apple da platformlarına dilediği ismi verebilir. Bu fırsatı değerlendiren Apple, iPhone işletim sistemi numarasını mevcut takvim yılıyla eşleştirme kararı aldı.

Peki, güncel yıl 2025 iken neden 26? Çünkü yeni işletim sisteminin yaşam döngüsünün büyük bir kısmı 2026 yılında geçecek. iOS 26, Eylül 2026’da (yeni sürüm iOS 27’nin hazır olacağı varsayımıyla) yerini yeni bir sürüme bırakana kadar aktif olacak. Yani, iOS 26’nın 12 aylık ömrünün dokuz ayı 2026’da geçecek. İşte bu nedenle Apple, sürüm numarasını içinde bulunduğumuz yıla göre değil, gelecek yıla göre belirlemeyi tercih etti.

iOS 26

Apple, bu yeni numaralandırma şemasını tutarlılık sağlamak amacıyla diğer tüm platformlarına da uyguladı. Bu sayede tüm Apple ekosistemi artık aynı numaraları taşıyor:

  • iOS 19 yerine iOS 26
  • iPadOS 19 yerine iPadOS 26
  • watchOS 11 yerine watchOS 26
  • macOS 15 yerine macOS 26
  • visionOS 3 yerine visionOS 26
  • tvOS 19 yerine tvOS 26

Bu yeni yaklaşım, hem teknoloji meraklılarının hem de genel kullanıcıların zihninde karmaşayı azaltarak her şeyi daha anlaşılır hale getiriyor. Yeni ana sürüm, yani iOS 27, önümüzdeki Haziran ayında duyurulana kadar tüm ara güncellemeler 26.x şeklinde yayınlanmaya devam edecek.

Ancak şirket, donanım numaralandırma şemasını değiştirmeme kararı aldı. Bu yüzden yeni cihazlar iPhone 26 değil, iPhone 17 olarak adlandırılacak. Bu farklılık, yazılım güncellemelerinin ücretsiz olması ve her yıl yenilenmesi, ancak iPhone’ların birden fazla yıl boyunca mağazalarda satılması gerçeğinden kaynaklanıyor. Bu durum, donanım için yıla dayalı bir isimlendirme stratejisini pazarlama açısından daha az cazip hale getiriyor.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir