Otonom e-ATAK, Rotterdam Havalimanı’nda yolcu taşımaya başladı


Karsan, elektrikli ve otonom toplu taşıma çözümleriyle Avrupa’daki varlığını genişletmeye devam ediyor. Şirket, Hollanda’nın Rotterdam kentinde dünyanın ilk havalimanı otonom otobüs taşımacılığı projesini hayata geçirdi.

Proje kapsamında 2 adet Otonom e-ATAK aracı, Rotterdam The Hague Havalimanı ile Meijersplein Metro İstasyonu arasında yolcu taşımaya başladı. Yeni uygulama, 1 Ağustos itibarıyla halka açık şekilde devreye alınacak.

Rotterdam’da düzenlenen teslimat törenine, Hollanda Altyapı ve Su Yönetimi Bakanı Robert Tieman, Karsan CEO’su Okan Baş, ADASTEC CEO’su Ali Ufuk Peker ve projenin paydaşları arasında yer alan Dam Shuttles, RET, RTHA, Rotterdam Belediyesi, MRDH, HTM ile teknoloji ortakları ADASTEC ve Applied Autonomy katıldı. Törende ilk yolcularını taşıyan Karsan Otonom e-ATAK, havalimanı ile metro istasyonu arasında sefer yaptı.

Avrupa’nın ilk RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) onaylı tam boyutlu SAE Seviye-4 otonom otobüsü olan e-ATAK, operasyonel ve fonksiyonel güvenlik testlerinden başarıyla geçti. Bu sayede, tam boy bir otonom otobüsün bir havalimanında kara tarafında yolcu taşımaya başlaması Avrupa’da ilk kez gerçekleşti. Proje aynı zamanda Karsan’ın Hollanda’daki ilk otonom uygulaması olma özelliğini taşıyor.

1 20

Karsan CEO’su Okan Baş, Rotterdam’daki projenin hem şirket hem de otonom mobilite açısından önemli bir eşik olduğunu söyledi. Daha önce 12 farklı ülkede hayata geçirilen 13 otonom projeye dikkat çeken Baş, Avrupa’daki operasyonların genişletileceğini ve geleceğin mobilitesine yön vermeye devam edeceklerini belirtti.

Aracın teknik özellikleri arasında LiDAR sensörler, termal kameralar, yüksek çözünürlüklü RGB kameralar ve gelişmiş radar sistemleri yer alıyor. Bu donanım sayesinde Otonom e-ATAK, planlanmış rota üzerinde sürücüsüz olarak gece gündüz, her türlü hava koşulunda 40 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Araç, kavşak yönetimi, duraklara yanaşma ve yolcu alım-boşaltım işlemleri gibi bir otobüs şoförünün gerçekleştirdiği tüm adımları tam otonom şekilde yerine getirebiliyor.

ADASTEC CEO’su Ali Ufuk Peker, bu projenin Avrupa’daki otonom taşımacılık adına dönüm noktası olduğunu belirtti. DAM Shuttles Kurucu Ortağı Remco Derksen ise güçlü iş modeliyle projeye inandıklarını ve bu gelişmenin toplu taşımayı ileriye taşıyacağına olan güvenlerini ifade etti.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir